Μάθημα : Πολιτισμικό Πρόγραμμα και Etwinning - "Ένα μουσείο στο σχολείο"
Κωδικός : G792116
-
Θεματικές Ενότητες
-
Θεωρία και πράξη της εκπαιδευτικής σημασίας μελέτης ενός μουσείου για τους μαθητές - Διάφοροι οργανισμοί και φορείς για τη Μουσειακή Αγωγή στα σχολεία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
-
ΘΕΜΑ 1ο : ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ
-
ΘΕΜΑ 2ο : ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ
-
ΘΕΜΑ 3ο : «Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"
-
ΘΕΜΑ 4ο : ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
-
ΘΕΜΑ 5ο : “Η εκπαίδευση σε μουσεία ανεξάρτητα από την ηλικία”
-
ΘΕΜΑ 6ο : Κατασκευή ενός προγράμματος 6 δραστηριοτήτων, αξιοποιώντας μουσειακή συλλογή που βρίσκεται στο μουσείο της επιλογής μας
-
ΘΕΜΑ 7ο : Αξιοποιήστε κάποιο εργαλείο web02 και παρουσιάστε ένα έκθεμα, μία μουσειακή συλλογή ή ένα μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της επιλογής σας ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών.
-
ΘΕΜΑ 8ο : Παιδαγωγική αξιοποίηση των μουσειακών συλλογών και Μουσειοσυσκευών
-
Θεωρία και πράξη της εκπαιδευτικής σημασίας μελέτης ενός μουσείου για τους μαθητές - Διάφοροι οργανισμοί και φορείς για τη Μουσειακή Αγωγή στα σχολεία, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
ΘΕΜΑ 4ο : ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ
..."Η πολιτισμική μας κληρονομιά αποτελείται τόσο από τα άυλα στοιχεία, όπως είναι η λαϊκή παράδοση, όλες οι μορφές διανόησης και οι μουσικές δημιουργίες, οι μύθοι, οι προφορικές και θρησκευτικές παραδόσεις όσο και από τα υλικά κατάλοιπα του παρελθόντος, τα μνημείακαι συγκεκριμένα: α) το είδος του υλικού και τον τρόπο κατασκευής, τη διακόσμηση, την τεχνοτροπία ενός μνημείου, β) η όποια κατασκευή υπάρχει στο έδαφος αλλά και στο υπέδαφος ενός μνημείου, γ) η διαμόρφωση του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου ενός μνημείου, καθώς και δ) ο ευρύτερος φυσικός περιβάλλων χώρος (Πούλιος, 2010), (Γιαλούρη, 2013). Το σύνολο της πολιτισμικής κληρονομιάς αντιπροσωπεύει την πολύτιμη πείρα που έχει συσσωρεύσει ο άνθρωπος ανά τους αιώνες, αλλά και την ιστορία μας, την ταυτότητά μας. Ειδικά τα μνημεία του τόπου μας, λόγω της μακράς ιστορίας που καταγράφουν και της κομβικής προσφοράς της Ελλάδας στον παγκόσμιο πολιτισμό, συγκινούν ιδιαίτερα όχι μόνο το ελληνικό αλλά και το διεθνές κοινό (Λιάκος, 2007)..." (Από την εργασία του κυρίου Θωμά Σταθελάκη στο διαδικτυακό σεμινάριο της ΕΕΠΕΚ με θέμα : "Μουσειακή αγωγή στο σχολείο του 21ου αιώνα).