Μάθημα : 4. Αρχαία Ελληνικά από μετάφραση Γ΄ Γυμνασίου

Κωδικός : G1709109

Μάθημα

Γεια σας παιδιά!

Από αυτή την ηλεκτρονική τάξη θα συμπληρώνουμε το μάθημά μας.  Εδώ θα βρίσκετε το υλικό που ήδη σας έχω δώσει αλλά και άλλα πολλά....

Σε κάθε ενότητα θα βρίσκετε αναρτημένο το αντίστοιχο υλικό και ασκήσεις.  

Η πιο πρόσφατη ενότητα θα βρίσκεται πρώτη.  

Τρόποι επικοινωνίας:

1. Στο mail μου: alexmystakidou2@gmail.com

2. Αριστερά, στη μαύρη μπάρα με τα εργαλεία, υπάρχει το εργαλείο μηνύματα.  Κάνετε κλικ και μετά προσθήκη νέου μηνύματος.  Δοκιμάστε το!

 

 

Ενότητες

1. Ανοίξτε το αρχείο και διαβάστε τη θεωρία εδώ

Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες για το αρχαίο θέατρο πατήστε εδώ και διαβάστε τα κεφάλαια:

α. Δραματική ποίηση

β. Η Τραγωδία

γ. Ο Ευριπίδης

 

2. Δείτε τα επόμενα δύο βίντεο εδώ και εδώ.

Μελετήστε το σχεδιάγραμμα του αρχαίου θεάτρου εδώ και κάντε την άσκηση. 

 

3. Ανοίξτε το τελευταίο αρχείο, πατήστε "προβολή σε νέο παράθυρο" και κάντε το κουίζ.

Για να ξεκινήσετε πατήστε εδώ

Καλή επιτυχία!

Κάντε το παρακάτω κουίζ.  

Μπορείτε να συμβουλεύεστε το βιβλίο και τις σημειώσεις που έχετε κρατήσει με όσα είπαμε στην τάξη.

Για να κάνετε το κουίζ πατήστε εδώ.

Μπορείτε να δείτε μόνοι σας το αποτέλεσμα το οποίο θα έρθει και στον λογαριασμό μου αυτόματα.

Καλή επιτυχία!

 

σκηνή 1η:  στίχοι 576-658 (η συνάντηση Ελένης - Μενέλαου)

σκηνή 2η: στίχοι 659-730 (η εμφάνιση του Αγγελιαφόρου)

περίληψη στίχων 731-941 

σκηνή 4η: στίχοι 942 - 986 (η εμφάνιση της Θεονόης)

σκηνή 4η: στίχοι 986 - 1100 (η ικεσία της Ελένης και του Μενέλαου)

σκηνή 4η: στίχοι 1101 - 1139 (η απόφαση της Θεονόης)

Σχόλια στην 4η σκηνή

σκηνή 5η: στίχοι 1140 - 1219 (το σχέδιο απόδρασης)

Σχόλια για την 5η σκηνή και το β΄ επεισόδιο συνολικά

Επανάληψη στο Β΄Επεισόδιο (στιχ.576 - 1219) 

Εργασία: (σελ. 86) Τα ράσα κάνουν ή δεν κάνουν τον παπά; Ο βασιλιάς Μενέλαος, αγνώριστος μέσα στα κουρέλια του, φαίνεται να χάνει το κύρος του. Αυτή όμως η άθλια ενδυμασία τού είναι τώρα πολύτιμη. Γράψτε ένα άρθρο στο οποίο θα αναπτύσσετε την άποψή σας για τον ρόλο της ενδυμασίας στη ζωή των ανθρώπων στην εποχή μας (στολή, μεταμφίεση, μόδα...) Είμαστε τελικά ό, τι φοράμε;

 

 

Το "είναι" και το "φαίνεσθαι" στον 21ο αιώνα

Δείτε το ολόγραμμα της Μαρία Κάλλας (παγκοσμίου φήμης ελληνίδα τραγουδίστρια όπερας του 20ου αιώνα)

Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ.   (πατήστε στο watch on youtube)

Δείτε τι είναι η επιστήμη της Ολογραφίας εδώ.

Ερώτηση:

α. σκεφτείτε τη σχέση με την Ελένη του Ευριπίδη.

β. σκεφτείτε τρόπους χρήσης της Ολογραφίας στην εποχή μας.

Για να δείτε τις εφαρμογές της Ολογραφίας σήμερα επισκεφτείτε τον παρακάτω ιστότοπο εδώ

γ. τελικά πόσο "καλό" ή "κακό" είναι να εμπιστευόμαστε το "φαίνεσθαι" στις μέρες μας; 

Θα το συζητήσουμε στην "τάξη"....

1. Διαβάστε το κείμενο "Πράσινος ιός" εδώ.  

2. Δείτε ένα βίντεο από την Ιταλίδα Darinka Montico με το τίτλο “ascolta”(=άκου). Το βίντεο μάς υπενθυμίζει πως ο μεγάλος ένοχος δεν είναι ο κορωνοϊός, αλλά οι αστόχαστες πράξεις των ανθρώπων που καταστρέφουν τα πάντα στο πέρασμά τους...

Δείτε το με προσοχή ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=a2gdztJU1zY&fbclid=IwAR0Wlq7pzxq0fCQn0zZoiwiNk9YnxqJyVvowYDt2COa176XAHKWnX4qIL8o&app=desktop.  

Εργασία

Ο κορωνοϊός είναι βέβαια επικίνδυνος και καταστρεπτικός για τον άνθρωπο.

Όμως υπάρχει και η άλλη άποψη που παρουσιάζεται στο βίντεο «Πράσινος ιός» και “Αscolta”.

Γράψτε ένα κείμενο απαντώντας στο παρακάτω ερώτημα

και παρουσιάζοντας και τη δική σας άποψη:

Τελικά η αλήθεια είναι ίδια για όλους μας;

Για όλα τα πλάσματα του πλανήτη μας;

     Σκεφτείτε έχοντας στο μυαλό σας:

  • το σχήμα "είναι και φαίνεσθαι" στην Ελένη του Ευριπίδη
  • το απόσπασμα από το σχολικό βιβλίο στη σελίδα 5 που αναφέρει τα παρακάτω:

"Οι Σοφιστές έθεταν ερωτήματα όπως:

  • Υπάρχει μία και μόνη αλήθεια;
  • Μπορεί να υπάρξει ένας ηθικός κώδικας αποδεκτός από όλους;"

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -