Μάθημα : ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ- Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 0301001302

02  -  ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΗ

Ενότητες - Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ

Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ

      Ο θεσμός της οικογένειας και το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. 

Διδακτικοί στόχοι :

         Οι μαθητές/-τριες  μετά το πέρας της διδακτικής ενότητας αναμένεται:

    • να κατανοήσουν τη σημασία του θεσμού της οικογένειας για τη δημοκρατία, την κοινωνία και το κράτος.
    • να γνωρίσουν τη διαχρονική εξέλιξη του θεσμού της οικογένειας και της οργάνωσης του ιδιωτικού και οικογενειακού βίου και να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά της ελληνικής οικογένειας.

Ύλη ενότητας: 

 (1) Έννοια και τύποι της οικογένειας – Ο ρόλος της οικογένειας.

    Α.1.1 , σελ. 6 ενότητα α & Β.10.1., σελ. 128-9.

(2) Ιστορική αναδρομή του θεσμού  της οικογένειας.

Α.1.1 , σελ. 7  ενότητα β& Β.1.1 , σελ.8-9. Β.1.2., σελ. 10-11 Β.1.3, σελ. 12-1.

(3) Χαρακτηριστικά της σύγχρονης οικογένειας – Συγγένεια.

Α.1.1 , σελ. 8-9 ενότητες γ, δ και ε .

(4)  Οικογενειακή Αγωγή .

Α.1.2  σελ. 10-11

(5)  Κοινωνικός Περιγυρός .

Α. 1.3 σελ. 13-15

(6) Επικοινωνια - Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας.

Α 1.4 σελ. 16-18

Ανά ενότητα παραθέτω το κεφάλαιο και τις σελίδες. Όπου Α= Βιβλίο Α΄ Γυμνασίου & όπου Β = Βιβλίο Β΄ Γυμνασίου.

 

Πολυμέσα
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

20 μικρές ιστορίες από παλαιά προσφορά (σε βιντεοκασέτες) της εφημερίδας «ΤΟ ΒΗΜΑ». Τίτλος τους: ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.

Εργασίες
Εργασία (on line κειμενο)

1.  Να διαγράψετε από τις παρακάτω λέξεις όσες δε βοηθούν στην αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας

Αλήθεια, ασάφεια, ειλικρίνεια, ελευθερία έκφρασης, ήπιο κλίμα, καλοπροαίρετη διάθεση, υποκρισία, φλυαρία.

(μονάδες 8)

 

2. Να διαβάσετε τις ιστορίες που ακολουθούν.

α. Να σημειώσετε με ένα χ στην αντίστοιχη ενέργεια που θα κάνατε, εάν ήσαστε στη θέση του Αλέξη και να εξηγήσετε γιατί θα λειτουργούσατε με αυτό τον τρόπο.

 Ένα απόγευμα ο Αλέξης βλέπει στην τηλεόραση μια διαφήμιση για ένα καινούργιο μοντέλο κινητού τηλεφώνου. Ενθουσιάζεται από τη διαφήμιση, σκέφτεται την εντύπωση που θα προκαλέσει στους φίλους του και ζητά από τους γονείς του να του το αγοράσουν. Εκείνοι όμως αρνούνται, λέγοντας ότι έχει ήδη ένα κινητό τηλέφωνο. Εξάλλου, δεν το έχει πραγματικά ανάγκη

− Γκρινιάζετε, μέχρι να πείσετε τους γονείς σας να σας το αγοράσουν.

− Αρχίζετε να μαζεύετε το χαρτζιλίκι σας για να το αγοράσετε με δικά σας χρήματα.

− Προσπαθείτε να πείσετε τον παππού ή τη γιαγιά να σας το αγοράσουν εκείνοι.

− Σκέφτεστε αν πραγματικά το χρειάζεστε και για ποιους λόγους θα νιώσετε ικανοποίηση αν το αποκτήσετε

(μονάδες 6)

β. Τι  θα κάνατε, εάν ήσαστε στη θέση της Μαρίας. Να αιτιολογήσετε την απαντησή σας.

Η Μαρία στον ελεύθερο χρόνο της ασχολείται με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Τον τελευταίο καιρό συνηθίζει να συνομιλεί στο Διαδίκτυο σε απευθείας σύνδεση με άλλους συνομήλικούς της. Ένας από αυτούς της προτείνει να συναντηθούν και να γνωριστούν από κοντά .

(μονάδες 6)

Προσοχή: μην πληκτρολογείται εξ ολοκλήρου την εργασία στο πεδίο υποβολής , καθώς υπάρχει κίνδυνος εν τω μεταξύ η πλατφόρμα να σας αποσυνδέσει. Προτιμήστε να ετοιμάσετε την απαντησή σας σε άλλο κειμενογράφο (π.χ word) και στη συνέχεια νε την επικολλήσετε στην εργασία ( ctrl + v).