Μάθημα : Φυσική κατεύθυνσης Β' Λυκείου

Κωδικός : 2953010224

2953010224  -  ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ

Μάθημα

Εκπαιδευτικό υλικό φυσικής Β' Λυκείου Κατεύθυνσης για το Γενικό Λύκειο Θήρας.

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Ψηφιακό υλικό για την φυσική κατεύθυνσης της Β' Λυκείου του ΓΕΛ Θήρας.

Ενότητες

Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στο σχολικό βιβλίο εδώ: Βιβλίο Φυσικής Κατεύθυνσης Β' Λυκείου

Αφού ασχοληθείτε με την οριζόντια βολή από σελ. 8 - 11 του σχολικού βιβλίου, βεβαιωθείτε πως έχετε κατακτήσει τα σημαντικά σημεία που ακολουθούν:

  • Αρχή ανεξαρτησίας κινήσεων
  • Εξισώσεις οριζόντιας βολής
  • Χρόνος κίνησης
  • Βεληνεκές
  • Ταχύτητα
  • Εξίσωση τροχιάς

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας: Φύλλο εργασίας Οριζόντια Βολή

Προσομοιώσεις

 

Αφού ασχοληθείτε με την ομαλή κυκλική κίνηση και την κεντρομόλο δύναμη από σελ. 12 - 18 του σχολικού βιβλίου, βεβαιωθείτε πως έχετε κατακτήσει τα σημαντικά σημεία που ακολουθούν:

  • Ομαλή κυκλική κίνηση
  • Περίοδος - συχνότητα
  • Γραμμική ταχύτητα
  • Γωνιακή ταχύτητα
  • Τόξο και επίκεντρη γωνία - τα ακτίνια
  • Κεντρομόλος επιτάχυνση
  • Κεντρομόλος δύναμη
  • Συναντήσεις κινητών σε κυκλική τροχιά
  • Συστήματα τροχών: σύστημα ιμάντα, ομοαξονικό σύστημα 

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας: Φύλλο εργασίας: Ομαλή Κυκλική Κίνηση

 

Προσομοιώσεις

2.1 Η έννοια του συστήματος. Εσωτερικές και εξωτερικές δυνάμεις 
2.2 Το φαινόμενο της κρούσης
2.3 Η έννοια της ορμής
2.4 Η δύναμη και η μεταβολή της ορμής
2.5 Η αρχή διατήρησης της ορμής
2.6 Μεγέθη που δεν διατηρούνται στην κρούση
2.7 Εφαρμογές της διατήρησης της ορμής

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας: Φύλλο εργασίας Ορμή 

 

Προσομοιώσεις

 

5.12 Το βαρυτικό πεδίο

5.13 Το βαρυτικό πεδίο της Γης

5.14 Ταχύτητα διαφυγής - Μαύρες τρύπες,


Μέχρι και την πρόταση «…Έτσι για παράδειγμα για τη Σελήνη βρίσκουμε 2,37 Km/s, για τον Άρη 4,97 Km/s, για το Δια 59,1
Km/s και για τον Ήλιο 618 Km/s.»

Παρατηρήσεις:

Στόχοι αναλυτικού προγράμματος:
-Διατύπωση με σύμβολα και με λόγια του νόμου της παγκόσμιας έλξης και την προσεγγιστική του μορφή κοντά στη Γη
-Χρήση του νόμου της παγκόσμιας έλξης για την περιγραφή των προσεγγιστικά κυκλικών) κινήσεων τεχνητών δορυφόρων, σελήνης και πλανητών
-Γνώση του γιατί τα αντικείμενα δεν “φεύγουν” από τη Γη και του γιατί η Σελήνη δεν πέφτει στη Γη 

 

Ερωτήσεις: Πεδίο βαρύτητας της Γης: 35-42.

Ασκήσεις: Πεδίο Βαρύτητας: 76, 77, 78, 79, 80, 81,82,83

Προβλήματα: Επιλογή από 104 - 113

 

Προσομοιώσεις

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας:Φύλλο εργασίας Βαρύτητα

 

1ο Μέρος

Κινήσεις σε ανομοιογενές πεδίο.

Σχολικό βιβλίο:

5.6 Η δυναμική ενέργεια πολλών σημειακών φορτίων.

Στόχοι αναλυτικού προγράμματος:


-Περιγραφή με λόγια και με τύπους της κίνησης φορτισμένων σωματιδίων μέσα σε ηλεκτρικό πεδίο

Περιπτώσεις

Α) Κίνηση σε ένα φορτίο με την επίδραση της ηλεκτρικής δύναμης

Β) Κίνηση σε ένα φορτίο με την επίδραση ηλεκτρικής και βαυτικής δύναμης

Γ) Κίνηση σε δύο φορτία με την επίδραση της μεταξύς τους ηλεκτρικής δύναμης

 

Περιλαμβάνεται το παράδειγμα 5.6

 

Ερωτήσεις - Ασκήσεις - Προβλήματα


Ερωτήσεις σελ. 187, 8 έως και 14, εκτός της ερώτησης 11.

Ασκήσεις σελ. 194: 56,57

Προβλήματα σελ. 201: 95-100

 

Προσομοιώσεις

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας: Φυλλάδιο Ανομοιογενές Ηλεκτρικό Πεδίο

 

2ο Μέρος

Κινήσεις σε ομογενές πεδίο.

 

Σχολικό βιβλίο:

5.7 Σχέση έντασης και διαφοράς δυναμικού στο ομογενές ηλεκτροστατικό πεδίο.
5.8 Κινήσεις φορτισμένων σωματιδίων σε ομογενές ηλεκτροστατικό πεδίο.
5.15 Σύγκριση Ηλεκτροστατικού και Βαρυτικού Πεδίου

Στόχοι αναλυτικού προγράμματος:

-Διατύπωση της σχέσης της έντασης και της διαφοράς δυναμικού στο ομογενές ηλεκτρικό πεδίο.
-Διατύπωση των ομοιοτήτων και των διαφορών μεταξύ σημειακών ηλεκτρικών και βαρυτικών πεδίων

Περιλαμβάνεται το παραδείγματα 5.7

 

Ερωτήσεις - Ασκήσεις


Ερωτήσεις σελ. 188, 17 έως και 22

Ασκήσεις σελ. 195: 58-63

 

Προσομοίωση

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας: Φυλλάδιο Ομογενές Ηλεκτρικό Πεδίο

 

Σχολικό βιβλίο

 

3.1 Εισαγωγή.

3.2 Οι νόμοι των αερίων.

3.3 Καταστατική εξίσωση των ιδανικών αερίων.

3.4 Κινητική θεωρία

3.5 Τα πρώτα σημαντικά συμπεράσματα


Ερμηνεία της πίεσης (μόνο ποιοτικά, χωρίς απόδειξη) και συσχέτιση της απόλυτης θερμοκρασίας με τη μέση κινητική ενέργεια.

Η ενεργός ταχύτητα να μη διδαχθεί.

 

Στόχοι αναλυτικού προγράμματος:

-Διάκριση του μοντέλου του ιδανικού αερίου από το πραγματικό αέριο και αναφορά των σημαντικότερων προσεγγίσεων

-Περιγραφή με λόγια και με τύπους του νόμου των ιδανικών αερίων

-Ποιοτική και ποσοτική ερμηνεία της πίεσης

-Σχέση θερμοκρασίας και μέσης κινητικής ενέργειας των μορίων


Προσομοιώσεις



Παρατηρήσεις:
Να μη δοθούν προβλήματα 

Να δοθεί έμφαση στην λεκτική περιγραφή των δύο συμπερασμάτων.

Προτείνονται για επιλογή


Ερωτήσεις: από σελ. 88: 1-8 από σελ.90: 9,11,12

Ασκήσεις: σελ. 91: 16 – 22, 26.

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας:Φύλλο εργασίας Κινητική Θεωρία

Σχολικό βιβλίο: 

 

Ενεργειακά μεγέθη και 1ος Θερμοδυναμικός Νόμος.

 

4.1 Εισαγωγή

4.2 Θερμοδυναμικό σύστημα.

4.3 Ισορροπία θερμοδυναμικού συστήματος.

4.4 Αντιστρεπτές μεταβολές.

4.5 Έργο παραγόμενο από αέριο κατά τη διάρκεια μεταβολών όγκου (χωρίς απόδειξη του τύπου 4.3)

4.6 Θερμότητα.

4.7 Εσωτερική ενέργεια

4.8 Πρώτος θερμοδυναμικός νόμος.

4.9 Εφαρμογή του πρώτου Θερμοδυναμικού νόμου σε ειδικές περιπτώσεις (Εκτός οι τύποι: 𝑊 = 𝑛𝑅𝑇𝑙𝑛𝑉𝜏/𝑉𝑎, 𝑄 = 𝑛𝑅𝑇𝑙𝑛𝑉𝜏/𝑉𝑎, 𝑊 = (𝑝𝜏 𝑉𝜏 ― 𝑝𝛼 𝑉𝛼)/(1 ― 𝛾)

 

Στόχοι αναλυτικού προγράμματος:

-Σχεδίαση αντιστρεπτών θερμικών μεταβολών σε τυπικά διαγράμματα και διάκριση αντιστρεπτών από μη αντιστρεπτές μεταβολές

-Υπολογισμός του έργου που παράγει ένα αέριο κατά την εκτόνωση και συνδυασμός με τεχνολογικές εφαρμογές

-Διατύπωση με λόγια και με τύπους του 1ου θερμοδυναμικού νόμου και εφαρμογή σε φυσικά προβλήματα

 

Ερωτήσεις - Ασκήσεις

Ερωτήσεις: 1-10 , 12-19

Άσκηση: 47

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας:Φύλλο Εργασίας 1ος Θ.Ν.

 

Θερμικές μηχανές και 2ος Θ.Ν.

 

4.11 Θερμικές μηχανές (εκτός το σχ. 4.19 και η εικόνα 4.4)

4.12 Ο δεύτερος θερμοδυναμικός νόμος.

4.13 Η μηχανή του Carnot

 

Στόχοι αναλυτικού προγράμματος:

-Περιγραφή μιας τυπικής μηχανής Carnot και υπολογισμός της απόδοσής της

 

Προσομοιώσεις


Παρατηρήσεις:

Να δοθεί έμφαση στους δύο νόμους της θερμοδυναμικής, στην κυκλική μεταβολή, στο σχήμα 4.20, τον συντελεστή απόδοσης θερμικής μηχανής και τη μηχανή Carnot


Να γίνουν τα παραδείγματα 4.1, 4.2 και 4.5 

Να μη γίνει το παράδειγμα 4.4 και παρόμοιες ασκήσεις. 

Να μη δοθούν προβλήματα


Ερωτήσεις - Ασκήσεις

Ερωτήσεις: 25-32

Ασκήσεις: 52, 53

 

Στη συνέχεια εξασκηθείτε στο ακόλουθο φύλλο εργασίας:Φύλλο εργασίας 2ος Θ.Ν.

 

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -